KISAH CINTA NASI LEMAK


Tarikh 28 April tarikh aku telah amik nasik lemak dari minah ni utk kali ke berapa ratus ntah!!! 1st time aku jumpa dia, time aku nak balik ke umah setelah sehari suntuk lepak kat umah Joe. Terima kasih la perut..... kalau tak sure aku tak jumpa minah ni. Time aku kuar je dari kereta, tetibe hati aku kuch kuch hota hai... pehal plak ni??? makin hampir aku kat gerai tu nasi lemak tu, makin aku berdebar. pehal plak ni.... until la aku sampai ke gerai, nak pilik lauk nasik lemak, aku terpandang satu manusia yg cantik giler babeng!!!!!!!! Cun giler siottt minah jual nasik lemak tu. After je aku beli nasik lemak dari dia, aku terus makan nasik lemak tu. tak sedap pun.... Tapi ntah apasal, mcm ada sumthing je yg push aku nak beli nasik lemak tu lagi esok hari.
Hari ke2 aku p beli nasi lemak, aku tanya nama dia.... nama dia Wani!!!! auwwwwwww...... Waniiiiiiii....... Aku rasa sume minah nama wani ni sume comel2 n cun2 kot. Dulu member aku kat uitm pun Wani, kat tmpat keje kl dulu pun Wani, member kat unisel dulu pun wani..... sume cun... tapi dalam banyak2 wani, wani nasik lemak ni yg paling attractive. Sebab dia mcm berdikari n sempoi n tak ngade2. Gua suka bai!!!! Dulu aku pernah promise kat diri aku, kalau dah sampai 20 kali aku dah beli nasik lemak kat dia, yg kali ke 21, aku beli nasik lemak plus aku nak ajak dia kuar. tapi hampeh, kali ke 26 aku beli nasik lemak kat dia baru aku ajak dia kuar. perkara paling bongok aku mengayat ajak awek kuar,aku ayat mcm ni,

"Wani, awak nak beli barang2 mentah utk nasik lemak tak esk???"

Yang bongoknya bukan ayat aku gamaknya,tapi aku boleh tanya dia depan buyer2 nasik lemak yg lain...... buyer2 lain, sume mcm pandang lain mcm kat gua.... waaahhhh.... jeles le tu. wani usha aku. dia gelak besar!!!!!! sial minah ni!!!!!!! tak understanding langsung!!!!

Wani reply, 

"Depan customer ni ewan!!!!" cakap kuat plak tu....

After sume buyer dah blah, wani tanya,

"Kenapa nak sponsor wani beli bahan mentah ker??? petang lusa nak??? wani nak beli beras. tak larat nak angkat banyak2......"

Dia kasi number phone...yesssss....... akhirnya dapat gak number phone n kuar ngn beliau. lusa tu, aku jalan2 kat TESCO je....wakakakakkakakkaa!!!!!!!!!!!


So, routine tetap diteruskan. pembelian nasi lemak setiap hari. n dah dapat diskaun dah, nasik lemak ayam rm2 je.kalau tak dulu rm2.50. sumtimes aku teman dia g shopping beras......

Satu hari aku tak beli nasik lemak dia....tapi bukan ni kali pertama aku tak beli lemak dia, dah banya kali gak, tapi kali ni lain mcm plak... aku dapat sms dari dia,

"Tak beli nasi lemak ke....huhuhuu...hari ni nasik lemak tak laku.."

Siaaaannn dia..... hujan kot. sebab kat meru hujan hari tu n hari ahad.... so kul 10 pagi time tu, aku datang kat gerai dia.... dia nak close gerai dah. "wani.... nasik lemak ayam 12!!!" aku order...."ayam dah habis la ewan" balas wani...hampeh siottt minah ni, tadi sms aku kata nasik lemak tak laku. ni siap lauk ayam pun habis... takpe2 aku belasah amik lauk lain... actually hari tu my family datang umah gue laa...so, alang2 entertain diorang ngn nasik lemak wani.....itu merupakan pembelian nasik lemak yg ke 48. malam hari tu, dia call aku, ajak g pasar malam kat taman jati...... so, aku datang umah dia. g lah shopping kat pasar malam tu. dia belikan aku sate, n apam balik kat aku. tapi rata2 nya dalam kos rm7 dia belanja utk aku. hmmm....tak cukup cover modal aku pagi tadi rm24!!!then, habis shopping pasar malam, aku hantar dia balik. masa wani turun, dia kasi aku towel Liverpool n Manchester United yg dia beli kat pasar malam tadi.dia kasi aku hadiah.

"Tapi saya minat Liverpool!!!!!" aku balas

"Wani minat MU.... so ewan kena amik gak towl ni" wani reply.

Aaaaaahhh....towel free... rembat laaa!!!!!!!

So....estimate dia spent dalam rm27 utk aku compare ngn aku pagi tadi beli nasik lemak dia rm24... hmmm.... badigol soot nya aku!!!!! aku kejam!!!! kejam!!!! kejammmmmmm!!!!!!pembelian nasik lemak yg ke 48 tu memang menunjukkan aku kejam!!!

Hari berganti..... pembelian nasik lemak diteruskan. time pembelian nasik lemak ke 74. aku tgk wani dressing baju kurung. waaaahhh..... hati aku berdebar. yg aku ingat time aku tulis kat diari, masa aku beli nasik lemak kat dia hari tu, aku tak boleh tahan tahan tgk muka dia lebih dari 4 saat, sure aku akan toleh kat tempat lain. nape ekkk?????sebelum ni okay je....then, pembelian nasik lemak seterusnya aku dah mula mcm tu. takleh pandang dia melebihi 4 saat. aku rasa maluuuuu....aaauuuwwww!!!!!! nampak sangat aku tgh angau tahap kritikal!!!so, takleh jadi ni, pembelian nasik lemak yg ke 88 kemuncak segalanya. hari tu hari sabtu, aku tak keje. so, aku g gerai wani dalam pukul 10.30 am. dia nak close gerai..... adik pompuan wani, n wani tgh berkemas. aku datang kat wani. sempat lagi beli nasik lemak...... aku beli nasik lemak n aku tolong dia turunkan payung gerai. itu je lah yg aku tolong...aku sememangnya malas.... hahahhhaa...then, aku ajak dia keluar. keluar bukan utk shopping beras, pasar malam n beli nasik lemak wani.... tapi kuar utk menceritakan hajat di hati........so dia on...

Pukul 2 gi jalan2 kat jusco n tgk wayang kul 3.30...then habis wayang, gi semayang qado asar n semayang maghrib. muahahahhaha!!!!!! aku berdoa, mintak supaya wani tak reject aku.....then, kat food court aku belanja dia. yg aku ingat, dia makan nasik lemak gak......adussssssssss..... nasik lemak betul la si wani ni!!!!!!!! aku plak makan sizzling mee. then, aku cakap ni

"Wani, awak nak tau, saya dah jatuh hati kat nasik lemak awak buat tu"

"Jatuh hati kat nasi lemak wani" wani reply n tgk mendalam kat mata aku.

Aku dah lain mcm........

"A'ah"

"Beli la nasik lemak wani tiap2 hari...... hahahahhahaha!!!!!"

Cisss, reply camtu plak dia"ye laaaa mana larat, nak beli nasik lemak hari2......."

Aku mula mengayat cara halus...miahahahhaha...aku teruskan mengayat,

"Eeerrr... wani, kalau awak jadi awek saya, saya kena beli nasik lemak gak ke kat awak???"

"Kenaaaa..... sekali beli kena beli 2 bungkus...hahahhaha" wani gelak.

"Ok lah mcm tu. saya beli 2 bungkus after this..." balas aku..wani dah lain mcm.....

"Eh wani main2 laaaa" lebih kurang mcm tu la wani reply.

"Saya serius ni...... saya nak awak jadi awek saya....."

Dia diam........ malas nak sambung cerita selajutnya....after tu, dia bukak cerita lain.... aku paham laaa..... dia reject aku. uwaaaaaaaaa!!!!!!! then kami pulang....so, aku hntar dia pulang..... after dat aku pun pulang ngn kekecewaan.... aku balik umah baring sat.... golek2 kat katil n then aku bangun nak tukar pakaian nak g mandi. aku pakai tuala MU yg wani kasi dulu....diulang tuala MU!!!! bukan Liverpool yer!!! sanggup tu, aku ketepikan Liverpool punya tuala kerana wani!!!!! UWAAAAAAAAA!!!!!! aku pun p mandi....then, habis mandi aku terperasan one missed call kat hp aku. wani call!!!!! tapi aku mandi time tu...then ada satu sms dari wani.......

"Kenapa lambat sangat propose wani??? wani ingat ewan nak propose wani time ewan beli nasik lemak wani kali ke 48 masa wani kasi hadiah tuala ewan hari tu.."

"Haaaaaaaaaaa??????????? kali ke 48???? laaaaa.....dia pun ada rekod pembelian nasik lemak aku gak ker?? minah ni pun catat diari nasik lemak dia gak ker????? hahahahhahahha!!!!!!!!! yesssss......... best baiiii!!!!!!! best!!!! aku ingat aku sorang je ada diari nasik lemak. wani pun ada!!!!!tapi sayang la, at dat fantastic moment, aku takde kredit plak. nak pau sms member, member kat umah bujang, sume takde.... merayap kot.... nak g public, hujan kat luar umah. so,aku amik tindakan tak reply sms wani... aku tido ngn nyenyaknyaaaaaaa.......... kroh... krrrrooohhh...krooohhhh aku berdengkur...esok pagi, aku g beli nasik lemak wani. aku pakai t shirt n short. as usual nasik lemak ayam aku......time tu takde customer, wani senyum aku datang... dia cakap

"Haaaa....hari ni ewan kena beli nasik lemak 2 tau!!!!!"

"Eeerrr...ok....."

Then ADIK wani tetibe menyampuk,

"Satu bungkus ni utk abg wan, n satu bungkus ni utk akak..."

Sambil adik wani hulur nasik lemak kat aku. aku kasi rm5.... then, adik wani cakap

"Eh, kite main2 la abg wan... "

Adik wani tolak duit rm5 aku kasi.then adik wani blah ke tempat lain. then barulah wani bersuara....

"Kan semalam ewan cakap, nak nasik lemak free kalau jadi boyfren wani. amik laaa".

........Aku senyummmmmmm........... yeaaahhhhh....... dapat gak aku si wani ni after pembelian aku yg 89 dengan bayaran rm2 utk 2 bungkus nasik lemak ayam setelah aku tolak offer wani, sebab aku pun main2 gak nak nasik lemak free tu......